Wednesday, September 5, 2007

Dupa ea - personal opinion

Dupa ce am ascultat-o pe Alexandra Olivotto la radio si ea a zis in mare "de rau" despre aceasta pelicula, am mers totusi sa vedem. Caci e bine sa vezi ce se mai face in Romania la capitolul cinematografie (cu bani de la Cnc si cu sprijin de la o agentie de publicitate, ca doar Stefan eroul nostru lucraza in agentie)
Si cum suntem oarecum familiari cu experientele cinemato/publicitare, ne-am inarmat cu ochiul soacrei si am purces la criticat. Povestea cu naluca nu-i rea, dar este asa de previzibil tot ce se petrece.. Sunt totusi doua chestii care salveaza acest film: Dragos Bucur - care nu a fost "el" (asa a zis Clementte!) pana la cadrele asa de americanesti cu personajul in masina, tras pe dreapta, in fata unui urias bilboard - in cate filme am vazut asta?!?!? si desigur maestrul Victor Rebenciuc - Nea Petrica.
Bucur este un actor. Asa cum trebuie sa fie un actor. Mi-a lipsit putin Vasluianu din povestea asta, voi ce credeti?
Mi-a placut cum s-a filmat asa cool, sub apa si cum a sesizat Clementte ca astia i-au acoperit tatuajul!! Despre Dragos numai de bine. Cred ca putem sa fim mandrii ca avem si noi cativa actori pe care eu cu drag ii trec la categoria "complet". Actor complet.

In rest despre casting - Anca Florea - fata asta este o frumoasa, dar nu pot sa nu o vad ca in spotul Wash and Go. Parca are o stampila.. (wash and go era, nu?)
De fapt tot filmul mi se pare o lunga reclama mascata la Mango, Neoset, bulion Regal si desigur Hyundai! Apai e un cadru asa frumos in film! Numai bun de reclama. Si se vede numele in clar, frumos:))
Anca Florea nu pare o tanara mama. Este slaba si firava. Iar copilul..fetita este si ea o frumusete insa nu are nici o treaba cu actoria inca. Replicile sunt usor stupide, nu asa vorbim acasa! Parca numai Bucur stie sa fie si tata si golan si betiv! Iar chestia cu numele copilului..Da-o pisici de treaba - Toto?? Pai ce, e catel? Sunt o multime de nume frumoase de fetite. Toto?!
Restul personajelor sunt .. de netinut minte. Din pacate.

Valentina este o frumoasa. Nu cred ca prestatia ei este un rol. Mie imi place de ea oricum, mi se pare un om care a ajuns undeva provenind dintr-o familie modesta. A muncit si a fost bine inzestrata de natura. Fata asta nu e actrita.. chiar si ea a declarat asta. Este doar un vis de fata. Ca si in film. Deci uite inca o alegere buna.
Dana Nalbaru mi s-a parut imbatranita.. Ori make-up a fost prost aplicat/ales. In loc sa ii estompeze "laba gastii", mai ales la close-up, fata noastra avea pe fatza tone de pudra.
Freza invechita, hainele aiurea alese. Pai un pic de research se cerea inainte de filmare, zic. In agentii fetele se imbraca frumos, cu gust. Imaginea e totul, se stie. Iar aia cu facutul de cafea m-a spart:)) In fine, film, fictiune..sa zicem..
Povestea. Povestea nu are nimic care sa te atzatze. Eu am vazut aceast film catalogat ca Drama altfel. Pentru mine a fost o comedie de situatie. Atat. Cu un iz de telenovela.
Revin la copil! Mai oameni buni, eu vad zeci de fetite la casting. Copilul asta este o frumusete repet, dar nu avea ce cauta in aceasta poveste. Este o fetita durdulie, clar nu o trimiti la balet (desi..sa ma ierte mamele din lumea intreaga, dar am vazut numai fetite rotunjoare la balet, nu inteleg..). Nu semana deloc cu niciunul dintre "parinti".. deloc. El brunet, ochi caprui, fatza osoasa, ea slaba, piele alba, nearga la par, ochii albastrii. Copilul maronel, par usor ondulat, ochii verzi albastrii. Al cui e copilul??
Insa!!! de ce am zis ca acest film este o comedie - Marius Vintila! Nu am mai comentat live un film si ras atat de multa vreme. Pe 94.8, la un post de radio se tine o emisiune. Care nu e delimitata in timp si spatiu. Vintila este prezentatorul forever. Indiferent de ora, zi sau noapte. El are aceasta emisiune ineractiva. O emisiune in care Vintila zice cu "natiune", ca Gheorghe pe vremuri (remember?). Pe Marius il suna diverse voci care povestesc tot felul de mascari. Cu niste voci cu numai voice overele stiu sa aiba! Cand vreodata se aude asa la radio, in direct, un ascultator??? Am ras cu lacrimi. Multe greseli in filmul asta.
Sunetul foarte prost facut. Muzica specifica filmelor romanesti. Adica proasta. Kana Hashimoto minunata ca de obicei. Mi-a placut sticluta aia magica pe care a folosit-o ca sa il execute pe Bucur, pardon Stefan. Care Stefan nu m-am prins eu de fapt ce era el in agentie?! Account? Copy? Creativ?? Si Andrei Aradits, zis George in film ce era? Fost sef pe jobul ala, aha. Oricum eu zic ca Aradits ar fii putut da multa savoare filmului. Asa bine il prind pe baiatul asta rolurile de rau...
In agentia m-a enervat o CARTE. Cartea cu ADVERTISINGUL. Rol important. Asa este in TOATE agentiile, nu? Pe perete au un poster pe care scrie clar PUBLICITATE, ca sa stie lumea ce fac ei acolo. Si pe fiecare birou, masa, colt de zid, peste tot zace, trista in prista marea carte cu coperta rosie a ADVERTISINGULUI. Una la inceput de cadru, asa usor out of focus, si inca una identica desigur, la Stefan / Bucur pe birou.
Mi-a placut. Pentru ca am ras. As fi vrut sa se intample ceva cu el si cu Naluca. Povestea lor se termina ciudat. El, tatal este salvat de copil. Si se intoarca la familie. Nu tu un contact cu naluca, nu un pupat, nimic..
O poveste cum nu este. Barbatii sau noi, femeile nu ne lasam asa nalucile balta! Ii cautam pana ii gasim, ne imprietenim cu ei si apoi ne vedem de viata. Pai ce poveste e asta? Cum sa se termine asa?
Ah! Da, am uitat. El trebuia sa mearga acasa la sotie, care plangea si deci plangeau si bebelusii in burta. Si daca ea mai plange o sa moara.

Eu ma duc in camera mea sa ma gandeasc.


PS - RALOS???Cum Ralos frate?! Alt nume mai creativ asa nu s-a gasit?! Inteleg, e filmul de acum 2 ani, dar orisicat..RALOS? Ca brandul ala cu produse de par KALOS?? Si ce e aia RALOS????

No comments: