Monday, March 9, 2009

11. Alexandru Mitru

"In tara legendelor" e volumul pe care l-am cumparat pentru ca nu am gasit editia galbena, cea pe care nu mai stiu de la cine o imprumutam pentru a ma bucura de legende..Cu "Bastonul cu maner de argint" e o alta poveste..Am scris continuarea acestei carti cand aveam cam 14 ani..cred. Nu mai stiu. Exista undeva un caiet dictando care continua foarte romantic aventura cautarii panaceului universal..
Insa despre Vantul sufla liber peste campuri as putea sa scriu multe. Este o poveste despre inceputuri, este istoria noastra. Eram mica atunci cand am citit cartea, stiu ca mergeam cu bicla pe vale (in spatele blocului) si cantam cum daci sunt liberi ca marea si ca vantul..

5 comments:

Daniel Ionescu said...

Numele meu este Daniel Ionescu, sunt din Ramnicu Valcea si am ajuns pe blogul Dvs. cautand pe google cartea ”Legendele Bihariei” de Al. Mitru. Imi aduc aminte ca, la varsta copilariei, cartea aceasta m-a impresionat foarte mult, iar acum o caut pentru fetita mea de 9 ani. Problema este ca nu o gasesc! Nu vorbesc de vreo reeditare, dar nici la biblioteca. Am o cunostinta foarte buna la Biblioteca ”Antim Ivireanul” din Valcea, care mi-a facilitat cautarea atat la sala, cat si la fondul de imprumut, ba, mai mult, a solicitat un imprumut interbibliotecar altor biblioteci din tara. Raspunsul a fost acelasi de peste tot: nimeni nu are cartea ”Legendele Bihariei”. Incep sa ma intreb daca aceasta carte chiar a existat cu acest titlu, sau ma insel eu.

Imi puteti, va rog, confirma (sau infirma) daca a aparut vreodata cartea ”Legendele Bihariei” de Al. Mitru? Sau, daca stiti, cum altfel se mai numea cartea in care aparareau legende precum (e teribil ca inca mi le mai amintesc!) cea a Oltului si Muresului (care il aveau ca tata pe Hasmas), a insulei Popina din lacul Razelm, a viteazului Dapix si fiica lui, Gebila, povestea despre Sipot s.a. Este vorba, cumva, de cartea ”In tara legendelor”? Orice informatie m-ar ajuta.

V-as fi recunscator pentru un raspuns, indiferent care ar fi acela.

Cu multumiri anticipate si cu scuze pentru o astfel de abordare,

Daniel Ionescu
Ramnicu Valcea
0724472339
inadi69@yahoo.com

DarkByte said...

Bastonul cu maner de argint mi-a inseninat si mie copilaria :)

As fi foarte interesat sa-ti citesc continuarea :)

Keep up cu cartile :) Till we meet again

Anonymous said...

Asta este cartea

alcafe said...

Eu cred ca se chema "muntele de aur" - si nu "legendele bihariei"... dar nici eu nu gasesc desi caut de ceva vreme

Poppy said...

@ Dl. Daniel Ionescu

Chiar daca raspunsul meu vine foooarte tarziu poate pot sa va ajut. Si eu ca si dvs. am iubit povestirile lui Ál. Mitru si am cautat "Legendele Bihariei", insa pe net deocamdata, deoarece nu sunt in Romania.

Pot confirma insa ca da, Legendele Bihariei fac parte din cartea In tara legendelor. Imi amintesc bine, spun eu, ca erau 3 parti: una in care toate pozele erau reprezentate cu verde (Biharia, muntii), una cu albastru (cu marea, un sultan, Sf. Gheorge, Constanta) si o parte roz (era si gaina cu ouale de aur, Mures si Olt, lacul sarat).