Monday, March 9, 2009

2. Corneliu Tamas "Doua jocuri"

Am cautat ani de zile cartea asta. Exemplarul copilariei mele era terfelit, de atatea ori am citit si recitit aventurile blondului Traian..
Si acum mare, de care ori citesc peripetiile din Doua Jocuri rad, rad cum rad cand il citesc pe Mendebilul lui Cartarescu..
Am gasit un articol despre scriitorul Corneliu Tamas aici:
http://www.krossfire.ro/corneliu-tamas-elogiu/

Voua va scriu putin dintr-o poveste, cine ma stie o sa ma intelega, caci eu sunt in Lia si Pia, eu sunt in Traian..eu sunt parca peste tot:))

Sfaraiala

Scoala noastra de sub par s-a desfintat nu numai din cauza lipsei dulapului, adica a cancelariei. Dar a venit "sfaraiala". Nu stiu cine a numit-o asa, cred ca Bebe, fiul carciumarului, cand a vazut biletele. Am primit niste bucatele de hartie pe care scria "Maine dupa masa are loc spectacolul <> acasa la dl. Ratoi. Intrarea generala 5 lei."
"Asta da sfaraiala", a zis Bebe.
Pretul era piparat, dar puteau sa scrie si 20 de lei, ca tot nu dadeam nimica. Ba ne-am mai lasat si rugati sa facem pe spectatorii. La urma urmei, ce artist ar juca in fata salii goale? Spectacolul avea loc in antreul dintre cele doua camere. Usa de intrare folosea si de cortina. Am adus scaunele de acasa si ne-am asezat in salita. Actorii erau surorile Ratoi: Lia si Pia.
Lia, care avea vreo sapte ani era Alba ca Zapada, iar Pia, care abia implinise patru, era cei sapte pitici. Alba ca ZApada, adica Lia, era imbracata intr-o camasuta de noapte lunga si avea pe cap o coronita de ata, pe care a ataranat cateva flori de muscata, rupte din glastrele de pe sala. Tinea in mana o para de ipsos vopsita in galbe, cu dungi rosietice, castigata cu cativa ani in urma la balci, la roata norocului.......
Cei sapte pitici, adica Pia, avea fata lipita cu vata, ca sa inchipuie barba si mustatile si se sprijinea cu facaletul, in loc de baston. Se imbracase cu niste pantalonasi care ii ramaseseta stramti. Dupa atata mers aplecat, pantalonasii au crapat si toti spectatorii s-au prapadit de ras. Radeam ca apucatii, lucru ce a nemultumit pe cele doua artiste. "Cei sapte pitici" a sarit cu facaletul asupra noastra, ajutata de "Alba ca Zapada", care dadea cu para de ghips pe unde se nimerea."

Cam asa sunt povestile lui Corneliu Tamas. Si cea mai frumoasa este Doua Jocuri..

1 comment:

Anonymous said...

Buna am si eu nevoie de putin ajutor caut aceiasi carte "doua jocuri", dar nu o gasesc .
Personal nu am cititio dar as vrea sa ii fac o surpriza tatalui meu care o cauta de mult ,datorita tie am gasit autorul (stia doar titlul si continutul)insa peste tot mi se zice ca nu au auzit de el.
Daca sti unde as putea sa o gasesc help me. ( adresa de email broscutza_curcubeu@yahoo.com)